-
آرشیو :
نسخه بهار 1402
-
کد پذیرش :
1352
-
موضوع :
سایر شاخه ها
-
نویسنده/گان :
| یاسر ملک حسینی
-
زبان :
فارسی
-
نوع مقاله :
مروری
-
چکیده مقاله به فارسی :
این پژوهش با هدف تعیین میزان تأثیر نظام ارزیابی عملکرد مدیران بر ارتقاء پاسخگویی آنان با نقش میانجی مسئولیتپذیری در دستگاههای اجرایی استان ایلام تدوین شده است. این تحقیق توصیفی از نوع همبستگی و از نظر هدف، کاربردي است. جامعه آماری پژوهش تمامی مدیران سازمانهای اجرایی استان ایلام میباشد که تعداد آنها برابر با 518 نفر میباشد که تعداد 220 نفر با استفاده از فرمول کوکران به روش نمونهگیری در دسترس مورد بررسی قرار گرفتند. ابزار گردآوری اطلاعات در این تحقیق، شامل پرسشنامه دل قوی (1386) و پرسشنامه استاندارد هاریسون گاف (1996) بوده است. برای تعیین روایی محتوایی پرسشنامه، از پانل متخصصین متشکل از اساتید گروه مدیریت دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام و استاد راهنما بهره گرفته شد و پایایی آن با استفاده ضریب آلفای کرونباخ مورد تأیید قرار گرفت (دامنه بین 83/0 تا 89/0). پس از توزیع و جمع آوری پرسشنامهها به استخراج اطلاعات مبادرت گردید و با بهرهگیری از نرم افزار SPSS نسخه 22 با استفاده از جداول توزیع فراوانی، میانگین، انحراف معیار و ضریب تغییرات به توصیف آنها پرداخته و با استفاده از آزمون ضریب همبستگی پیرسون و رگرسیون خطی به بررسی فرضیات تحقیق پرداخته شده است. یافتههای تحقیق نشان داد که تأثیرات نظام ارزیابی عملکرد مدیران از طریق مسئولیتپذیری افزایش مییابد (تشدید میشود) به عبارت دیگر نظام ارزیابی عملکرد مدیران بر ارتقاء پاسخگویی آنان با نقش میانجی مسئولیتپذیری در دستگاههای اجرایی استان ایلام تأثیر معنی داری دارد.
-
لیست منابع :
[1] ابيلي، خدايار (1391). تحليلي بر اثربخشي نظام ارزشيابي كاركنان دولت. دانش مديريت. شماره 58 :20_5 .
[2] دعائي، حبيب ا... و مسعود عليزاده (1393). تأثير ارزيابي عملکرد بالنده ساز بر عملکرد کاري، پژوهش نامه مديريت تحول، سال دوم، شماره 3، ص108-90
[3] زابلی، روح الله. (1393). ارزيابي نظام ارزشيابي عملكرد كاركنان در بيمارستانهاي عمومي دانشگاه علوم پزشكي ايران. پايان نامه كارشناسي ارشد. دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتي- درماني ايران.
[4] محمدي قناتغستانی، حسام، جعفري، داوود،عبداله زاده، حسن (1394)، ارائه و تدوین مدل ارزیابی عملکرد سازمان مبتنی بر سیستم مدیریت فرآیندي (مطالعه موردي: یکی از شرکتهاي پتروشیمی عسلویه)، سیزدهمین کنفرانس بین المللی مدیریت.
[5] معصومی فرد، جمال. (1390). بررسي روشهاي ارزيابي عملكرد از ديدگاه مديران و كاركنان در شركت سهامي آب منطقهاي آذربايجانغربي. پايان نامه كارشناسي ارشد، موسسه تحقيقات و آموزش مديريت وزارت نیرو.
[6] حاجيان، امير، احمدوند، علي محمد، موحدي، مسعود (1392)، مدل ارزيابي عملكرد سازمانهاي تحقيقات غيرصنعتي، دو فصلنامهي پژوهشهاي مديريت منابع انساني دانشگاه جامع امام حسين (ع)، سال پنجم، شمارهي 2 (پاييز و زمستان 1392): صص 105-81
[7] شیخ زاده، ر ع. 1389 . طراحی الگوي ارزیابی و مدیریت عملکرد نظم سلامت کشور، پژوهشهاي مدیریت، سال سوم، شماره 10، صص 108-83.
[8] صالحی، م؛ نیکوکار، غ ح؛ محمدي، ا؛ تقی نتاج، غ ح. 1390 . طراحی الگوي ارزیابی عملکرد شعب بانکها و موسسات مالی و اعتباري مورد مطالعه: بانک قوامین، نشریه مدیریت بازرگانی، دوره 3، شماره 7، صص 142-127.
[9] حسین پور، ر. 1390 . ارائه الگویی مناسب براي ارزیابی عملکرد مراکز پژوهشی دفاعی کشور، فصلنامه راهبرد دفاعی، سال نهم، شماره 53، صص 223-185.
[10] فلاح زاده، عبدالرسول (1390). بررسي ديدگاه كاركنان از وضعيت ارزشيابي عملكرد نيروي انساني در دانشكدههاي دانشگاه علوم پزشكي تهران. پایان نامه کارشناسی ارشد. دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتي درماني تهران.
[11] حنفی زاده، پ؛ راسخ، ح ر؛ میرصالحیان، م ح. 1391 . مدل ارزیابی عملکرد تلفیقی (مورد مطالعه صنعت داروسازي)، فصلنامه علمی –پژوهشی مطالعات مدیریت صنعتی، سال دهم، شماره 26، صص 114-87.
[12] بادآور نهندي، ی، برادران حسن زاده، ر، جلالی فر، ژ (1393)، بررسی ارتباط بین مسئولیت پذیري اجتماعی و عملکرد شرکتهاي پذیرفته شده در بور ساوراق بهادار تهران، مدیریت بهره وری، سال هفتم، شماره 28، صص 164-139.
[13] حجامی، م (1391)، بررسی رابطه بین افشای مسئولیتپذيری اجتماعی و مالکیت نهادی در شرکتهای پذيرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران. پايان نانه کارشناسی ارشد. دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات گیلان.
[14] سرفراز، ب، حاجیها، ز (1393)، بررسی رابطه بین مسئولیتپذیری اجتماعی شرکتها و هزینه حقوق صاحبان سهام در شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران، پژوهشهای تجربی حسابداری سال چهارم، شماره 14، زمستان 1393، صص123–105.
[15] مقدم، ر، صانعی، م (1393)، بررسی رابطه مسئولیت اجتماعی با عملکرد مالی و غیر مالی شرکت (مطالعه موردی : شرکتهای صنعتی استان گلستان)، دانشگاه آزاد اسلامی واحد واحد علوم و تحقیقات، دانشکده مدیریت و حسابداری، پایان نامه جهت دریافت درجه کارشناسی ارشدM.A
[16] کنگرلويی جبارزاده، س و انور بايزدی (1389)، بررسی رابطه بین مسئولیتپذيری اجتماعی و تعهد سازمانی با محافظه کاری در گزارشگری مالی شرکتهای پذيرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران. فصلنامه بورس اوراق بهادار، سال سوم، شماره 9، بهار 1389 ، صص 96-77.
[17] الوانی، سید مهدی و قاسمی، احمدرضا، (1377): مدیریت و مسئولیتهای اجتماعی سازمان، تهران، مرکز آموزش مدیریت دولتی.
[18] امینی ، فضل الله، (1378): بررسی تطبیقی مسئولیتهای اجتماعی مدیران در واحدهای تولیدی دولتی وخصوصی ،پایان نامه کارشناسی ارشد مدیریت اجرایی - سازمان مدیریت صنعتی .
[19] ایران نژاد پاریزی،مهدی، (1371):مسئولیتهای اخلاقی و اجتماعی مدیریت،دانش مدیریت (شماره18پاییز71).
[20] امینی، غلامرضا و علیرضا نیازی، (1387)، استاندارد مسئولیت اجتماعی در سازمانها، ماهنامه کنترل کیفیت، سال پنجم، شماره 27، ص 6-14.
[21] امیدوار، علیرضا. (1384)، سیاستگذاری حکومت در ترویج مسئولیت اجتماعی شرکتها در ایران، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه تهران، دانشکده حقوق و علوم سیاسی.
[22] الماسی ، محمدرضا (1381)، بررسی تاثیر خصوصی سازی بر عملکرد مالی شرکتهای پذیرفته در بورس اوراق بهادار تهران، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشکده ی اقتصاد، مدیریت و علوم اجتماعی، دانشگاه شیراز.
[23] انصاری، منوچهر، یوشانلوئی، حسین، (1390)، بررسی تاثیر معیارهای مالی و غیر مالی ارزیابی عملکرد بر رضایت شغلی از دیدگاه کارکنان شرکت بورس، مجله مدیریت، دوره 18، شماره 63، 1-20.
[24] انواری رستمی، علی اصغر، رضا تهرانی، حسن سراجی، (1386)، بررسی ارتباط میان ارزش افزوده اقتصادی ، سود قبل از بهره و مالیات و جریانهای نقدی فعالیتهای عملیاتی با ارزش بازار سهام شرکتهای پذیرفته شده بورس، بررسیهای حسابداری و حسابرسی، شماره 37، 3-21.
[25] انصاری، عبدالمهدی، محسن کریمی، (1387)، بررسی معیارهای مالی ارزیابی عملکرد مدیریت در ارزش آفرینی برای سهامداران با تاکید بر معیارهای اقتصادی، حسابدار، شماره 200، 3-11.
[26] براتلو، فاطمه. (1386)، مسئولیت اجتماعی شرکتها، فصلنامه پژوهش، شماره 44، 108-93.
[27] پوردهقان، عادل، حمیدیان پور، فخریه، (1391)، بررسی تاثیر مسئولیت اجتماعی شرکت بر عملکرد شرکتها، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه تهران.
[28] حقیقی،محمد، (1373):جایگاه کیفیت کالا در رشد و شکوفایی مؤسسات بازرگانی،دانش مدیریت،شماره 24.
[29] خلیلی عراقی، مریم و مهرانگیز یقین لو، (1383): سایه روشنهایی از مسئولیتپذیری مسئولیت اجتماعی شرکتها.،ماهنامه تدبیر ،شماره 144،اردیبهشت ماه.
[30] خلیلی عراقی, مریم و یقین لو ,مهرانگیز , «سایه روشنهایی از مسئولیتپذیری , مسئولیت اجتماعی شرکتها»، ماهنامه تدبیر, شماره 144.
[31] - خاکی، غلامرضا، (1389)، روش پزوهش با رویکردی به پایان نامه نویسی، بازتاب، چاپ ششم، تهران، ص 28.
[32] دلاور، علی، (1380)، روش تحقیق در روان شناسی و علوم تربیتی، تهران موسسه نشر ویرایش.
[33] رابینز، استفن، (1386)، تئوری سازمان، ساختار و طرح سازمانی، سید مهدی الوانی و حسن دانایی فرد، تهران، انتشارات صفار، چاپ نوزدهم.ص 10.
[34] روحی، علی، لشگری، زهرا، (1392)، بررسی روابط بین معیارهای غیر مالی و عملکرد مالی شرکت (مطالعه موردی: شرکتهای بیمه دولتی شعب تهران)، مجله تازههای جهان بیمه، شماره 144و 145، 1.
[35] سیدجوادین،سیدرضا، (1386):مبانی سازمان و مدیریت،چاپ سوم،انتشارات نگاه دانش ،تهران.
[36] سازمان استاندارد و پژوهشات صنعتی ایران، (1389)، استاندارد ایزو 26000، 1-92.
[37] صنوبر، ناصر، خلیلی، مجید، ثقفیان، حامد، (1390)، بررسی رابطه بین مسئولیتپذیری اجتماعی با عملکرد مالی شرکتها، فصلنامه علمی – پژوهشی کاوشهای مدیریت بازرگانی، سال دوم، شماره 4، ص 28-52.
[38] طالقانی، محمد، آوخ، شکوفه، (1390)، بررسی تاثیر بازارگرایی و مسئولیت اجتماعی بر عملکرد شرکت، گروه پژوهشی صنعتی آریانا، پایان نامه مدیریت .
[39] عرب صالحی، مهدی، صادقی، غزل، معین الدین، محمود، (1392)، رابطه مسئولیت اجتماعی با عملکرد مالی شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران، پژوهشهای تجربی حسابداری، سال سوم، شماره 9، ص 1-20.
[40] فرنچ، درک و هینر ساورد، (1371):فرهنگ مدیریت. ترجمه: محمد صائبی، انتشارات مرکز آموزش مدیریت دولتی، تهران.
[41] کونتز، هارولد و همکاران، (1370):اصول مدیریت. ترجمه: محمدعلی طوسی و همکاران، مرکز آموزش مدیریت دولتی، تهران.
[42] گرجی، محمدباقر، (1389)، روش تحقیق ویژه مدیریت و حسابداری و سایر رشتههای علوم انسانی، انتشارات نوروزی. ص 32-276.
[43] مقیمی، سید محمد، (1385)، سازمان و مدیریت با رویکردی پژوهشی، تهران، نشر ترمه.
[44] مهدی زاده، نسرین (1378)، بررسی رابطه بین توجه به مسئولیت اجتماعی و عملکرد بازاریابی شرکتها، پایان نامههای کارشناسی ارشد، دانشکده ی مرکزی، موسسه ی آموزش عالی غیر انتفاعی.
[45] ملکیان، اسفندیار، جعفر، اصغری، (1385)، مطالعه رابطه بین ارزش افزوده اقتصادی و نرخ بازده داراییها در راستای ارزیابی عملکرد شرکتهای پذیرفته شده در سازمان بورس اوراق بهادار ایران، شماره 55، 24-23.
[46] هانگر، جی دیوید و توماس ال ویلن، (1384): مبانی مدیریت استراتژیک، مترجمین، سید محمد اعرابی و داوود ایزدی، انتشارات پژوهشهای فرهنگی، تهران.ص 51.
[47] آذر، عادل و مؤمنی، منصور (1378)، " آمار و کاربرد آن در مدیری ت"، چاپ دوم ، تهران: انتشارات سمت.
[48] الهی، شعبان (1378)،" مثلث عملکرد سازمانی"، مجموعه مقالات همایش ارزیابی عملکرد دستگاههای اجرایی کشور، سازمان مدیریت نرم افزار ریزی کشور.
[49] بزاز جزایری، سید احمد (1378))، "ضرورت ارزیابی عملکرد در سازمانها"، تدبیر.
[50] بختیاری، محمد (1379)، " بررسی و مقایسه دیدگاه¬های مدیران و دبیران مقطع متوسطه شهرستان تویسرکان در مورد نظام ارزشیابی عملکرد مدیران و دبیران آموزش و پرورش".
[51] پازارگادی، مهرنوش و دیگران (1379)،" ارائه الگوی پیشنهادی جه ت ارزشیابی عملکرد سرپرستاران"، بیمارستانهای تابعه دانشگاه¬های علوم پزشکی.
[52] دسلر، گری (1381)،" مبانی مدیریت منابع انسانی"، ترجمه علی پارسائیان و سید محمد اعرابی، چاپ دوم تهران، انتشارات دفتر پژوهشهای فرهنگی.
[53] حاج کریمی، عباسعلی و رنگریز، حسن (1379)،" مدیریت منابع انسانی"، تهران : شرکت چاپ و نشر بازرگانی.
[54] حافظ نیا، محمدرضا (1381)،" مقدمهای بر روش تحقیق در علوم انسانی"، چاپ هفتم تهران، انتشارات سمت.
[55] خلیلی شورینی، سهراب (1380)،" فرهنگ فراگیری دانش مدیری ت"، تهران : یادواره کتاب. 10دراکر، پیتر (1373)،" مدیریت آین ده"، ترجمه عبدالرضا رضایی نژاد، تهران : انتشارات رسا. 11-درویش، مهدی و فتوره چی، مهین (1379)،" اصلاحات در جهت بهبود عملکرد"، تهران: سازمان مدیریت و برنام هریزی کشور.
[56] رزقی رستمی، علیرضا (1380)،" نظام ترفیعات و ارزشیابی عملکرد کارکنان"، تدبیر. بررسی نظام ارزشیابی عملکرد کارکنان ناجا از دیدگاه مدیران 47
[57] ستاری، حسن (1383)،" مدیریت منابع انسانی: اداره امور استخدامی"، تهران، دانشکده مدیریت.
[58] شریفی، اسمعیل (1380))، " ارزشیابی شاخ صهای ارزیابی عملکرد دبیران".
[59] طبرسا، غلام رضا (1380)،" بررسی وتبیین نقش اقتضائات راهبردی در انتخاب الگوی ارزیابی عملکرد سازمانهای دولتی"، مجموعه مقالات همایش ارزیابی عملکرد دستگاههای اجرایی کشور، سازمان مدیریت و برنامه ریزی.
[60] قربانی، شایسته (1378)،" بررسی اثربخشی نظام ارزشیابی عملکرد شرکت پارس سویچزنجان".
[61] قورچیان، نادر قلی و محمودی، امیر حسین (1383)، " تدوین استانداردهای عملکرد
[62] مدیران آموزشی دوره راهنمایی و ارایه الگوی مناسب".
[63] کافی، بهروز (1385)،"نگرشی بر مدیریت منابع انسانی"، تهران: موسسه انتشارات فرازاندیش سبز.
[64] کلانتری، خلیل (1386)،"پردازش و تحلیل داد هها در تحقیقات اجتماعی- اقتصاد ی"، تهران: شریف.
[65] مردانی حموله، ابراهیم (1382)،" بررسی نظام ارزیابی عملکر د اعضای هیات علمی دانشگاه اصفهان از دیدگاه استادان این دانشگاه".
[66] مقصودی، مجتبی (1385)،" مدیران و کارشناسان دفاتر ستادی وزارت آموزش و پرورش در مورد فرم و فرایند ارزشیابی از عملکرد کارشناسان مربوطه"، ماهنامه تدبیر،1382، شماره 139
[67] مدرکیان، حسن (1377)،" نظام ارزیابی عملکرد مدیریت در دستگاه¬های اجرایی ایران"، طرح پژوهشی، سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور.
[68] میر سپاسی، ناصر (1385)،" مدیریت منابع انسانی و روابط کار"، چاپ هفدهم تهران : انتشارات میر.
[69] هیو، ج آرنولد و دانیل، س، فلدمن (1379)،" وظایف ارزشیابی عملکرد"، ترجمه مهدی درویش، تهران.
[70] Afiff, Saffana & Samuel, P.D. Anantadjaya (2013), Csr & Performance: Any Evidence from Indonesian LQ45?, Review of Integrative Business & Economics Research, Vol 2 (1), pp 85-101
[71] Bassen, Alexander., Hölz, Hanns. -Michael Holz., Schlange, Joachim. (2006). The influence of corporate responsibility on the cost of capital: An empirical analysis. Available at: http: //ssrn. com/abstract=984406.
[72] Banwet, J. D. K., Deshmukh, S.G., (2012), Balanced Scorecard for Performance Evaluation of R&D Organization: A Conceptual Model, Journal of Scientific & Industrial Research, Vol. 65, pp 879-886.
[73] Brown, M.G., Svenson, R. A., (2013), Measuring R&D Productivity, Research Technology Management, Vol. 41, No. 1, pp 30–35.
[74] Chiesa, V., Frattini, F., Lazzarotti, V., Manzini, R., (2013), Designing a Performance Measurement System for the Research Activities: A Reference Framework and an Empirical Study, J. Eng. Technol. Manage, Vol. 25, pp 213-225.
[75] Folan, P., Browne, J., (2014), A Review of Performance Measurement: Towards Performance Management, Computers in Industry, Vol. 56, pp 663–680.
[76] Loch, C.H., Tapper, S., (2013), Implementing a Strategy-Driven Performance Measurement System for an Applied Research Group, The Journal of Product Innovation Management, Vol. 19, No. 3, pp 185–198.
[77] Pohjola, M., (2014). Information Technology, Productivity, and Economic Growth: International Evidence and Implications for Economic Development, Oxford: University Press, Vol, No 1.
[78] Cheng, Beiting, Ioannis, Ioannou & George, Serafeim (2011), Corporate Social Responsibility and Access To Finance, Strategic Management Journal, VOL 34, pp 7-14
[79] Ferns, B., Prakash S, S., (2012). Emerging trends in corporate social responsibility (CSR) reporting by large corporations: a comparative analysis of corporate CSR reports by Western European and North American corporations, The Fifth ISBEE World Congress. Warsaw, Poland.
[80] Mishra, Dev R,. Sadok El Ghoul., Omran Guedhami., Chuk C. Y. Kwok., (2011). Does Corporate Social Responsibility Affect the Cost of Capital?. Journal of Banking & Finance, Vol. 35, Issue 9, pp. 2388- 2406.
[81] Servaes,Henri., Tamayo, Ane. (2013). The Impact of Corporate Social Responsibility on Firm Value: The Role of Customer Avareness. Management Science,Vol 59,Issue 5, pp. 1045-1061
[82] Uadiale, Olayinka Marte & Temitope Olamide, Fagbemi (2012), Corporate Social Responsibility and Financial Performance in Developing Economies: The Nigerian Experience, Journal of Economics and Sustainable Development, Vol.3, No.4, pp 44- 54.
[83] Wuncharoen, Chotima (2013), The Relationship between Corporate Social Responsibility and Firm Performance From The Hotel Industry of Kho samui Island, Thailand, Proceeding of 3rd Global Accounting, Finanace and Economics Conference, 5-7 May 2013, Rydges Melbourne, Australia. http://www. wbiworldconpro.com / uploads/melbourne conference 2013/accounting/ 1367471032 _ 123-Chutima.pdf, 1392/01/15.
[84] Black, B. S. and V. S. Khanna: 2007, ‘Can Corporate Governance Reforms Increase Firms’ Market Values? Evidence from India’,Journal of Empirical Legal Studies 4 (4), 749–796.
[85] Broomhill, Ray (2007). "Corporate Social Responsibility: Key Issues and Debates". Dunstan. 2007 (1). PP: 6-8.
[86] Choi, Jong-Seo; Kwak, Young-Ming; Choe, CHongwoo. (2010) Corporate social responsibility Simpson, W. Gary; Kohers, Theodor. (2002),. The link between corporate social and financial performance: evidence from the banking industry Journal of Business Ethics, 35 (2), 97-109.
[87] Galbreath, J.: 2006, ‘Does Primary Stakeholder Management Positively Affect the Bottom Line? Some Evidence from Australia’,Management Decision44 (8), 1106–1121.
[88] Harjoto, Maretno A. (2011). Corporate governance and CSR nexus. Journal of Business Ethics, 100 (1), 45-67.
[89] Nelling, Edward; Webb, Elizabeth. (2009). Corporate social responsibility and financial performance: the virtuous circle revisited. Review of Quantitative Finance and Accounting, 32 (2),197-209.
[90] Pohle. G. & Hittner. J. (2008). Attaining sustainable growth through corporate social responsibility.IBM Global Business Services, www.planinig.irib.ir
[91] Samy, Martin; Odemilin, Godwin; Bampton, Roberta. (2010). Corporate social responsibility: a strategy for sustainable business success. An analysis of 20 selected British companies, Journal of Corporate Governance, 10 (2), 203-217.
[92] Sandhu, H S; Kapoor, Shveta. (2010). Corporate social responsibility, initiatives: An analysis of voluntary corporate disclosure. South Asian Journal of Management, 17 (2), 47-80.
[93] Supriti Mishra, (2010), Does Corporate Social Responsibility Influence Firm Performance of Indian Companies? Journal of Business Ethics (2010) 95:571–601, DOI 10.1007/s10551-010-0441-1.
[94] Tsoutsoura, Margarita (2004). "Corporate Social Responsibility and Financial Performance". Working Paper. Haas School of Business. University of California.
[95] Van Eupen. S. (2010). Research Proposal: A sensemaking approach of Corporate Social Responsibilit.Katholieke Universiteit Leuven, p. 4,5,7,8.
[96] Van de Velde, Eveline. Vermeir, Wim & Corten, Filip (2005). "CorporateSocial Responsibility and Financial Performance". Finance and Accounting. Vol.5. No.3: PP: 129-138.
[97] Zaman khan, Md. Habib. (2010). The effect corporate governance elements on corporate social responsibility (CSR) reporting. Journal of Law and Management, 52 (2), 82-109.
-
کلمات کلیدی به فارسی :
نظام ارزیابی عملکرد مدیران، ارتقاء پاسخگویی، مسئولیت پذیری.
-
چکیده مقاله به انگلیسی :
The purpose of this study was to determine the effect of the performance evaluation system of managers on improving their accountability with the role of intermediary accountability in executive agencies of Ilam province. This descriptive research is of a correlative type and is purposeful. The statistical population of the study is all managers of executive organizations in Ilam province, which is 518 people. 220 people were selected using Cochran's formula by simple random sampling. The data gathering tool in this research was Dell's strongest questionnaire (2007) and Harrison Gap (1996) standard questionnaire. To determine the content validity of the questionnaire, a panel of experts consisting of professors from the Department of Islamic Azad University of Ilam and a supervisor was used and its reliability was confirmed using Cronbach's alpha coefficient (range ranging from 0.83 to 0.89). After distributing and collecting the questionnaires, they extracted the information and using the SPSS software, version 22, using frequency distribution, mean, standard deviation and coefficient of variation to describe them, and using the Pearson correlation coefficient and Linear regression examines the research hypotheses. The findings of the research showed that the effects of the system of performance evaluation of managers through accountability increased (ie, the system of performance appraisal of managers improved their accountability with the role of intermediary accountability in the executive agencies of Ilam province has a significant effect
-
کلمات کلیدی به انگلیسی :
Performance Management System, Accountability Improvement, Accountability
- صفحات : 47-64
-
دانلود فایل