-
آرشیو :
نسخه زمستان 1400
-
کد پذیرش :
1304
-
موضوع :
موضوعی تعریف نشده!
-
نویسنده/گان :
| رضا آقازاده کلیبر
-
زبان :
فارسی
-
نوع مقاله :
پژوهشی
-
چکیده مقاله به فارسی :
وفاداری کارکنان را نسبت به اهداف سازمان مسئول کرده و آنها را سوق می دهد به نحو احسن وظایف خود را در سازمان به انجام برسانند و با سازمان احساس نزدیکی و همبستگی پیدا کنند و در سازمان ماندگار باشند. هدف از پژوهش حاضر مقایسه وفاداری سازمانی معلمان بر اساس سبک رهبری مدیران مدارس منطقه آموزش و پرورش خداآفرین بوده است. روش انجام پژوهش، از نوع پیمایشی است. جامعه ی آماری مطالعه حاضر را کلیه معلمان منطقه آموزش و پرورش خداآفرین به تعداد 520 نفر می باشد. با استفاده از جدول مورگان تعداد 213 نفر به شیوه نمونهگیری تصادفی طبقه ای نسبی با توجه به مقطع انتخاب شدند. برای مطالعه متغیرها از پرسشنامه سبک سنج مدیریت لوتانز و پرسشنامه وفاداری سازمانی استفاده شد. جهت سنجش روایی پرسشنامه ها از نظر اساتید و جهت سنجش پایایی پرسشنامه ها از ضریب الفای کرونباخ استفاده شد. ضریب پایایی پرسشنامه ها بالای 7/0 بدست آمده است. یافتههای تحقیق نشان داد که: وفاداری سازمانی معلمان بر اساس سبک رهبری مدیران مدارس منطقه آموزش و پرورش خداآفرین متفاوت بوده است.
-
لیست منابع :
[1] ابراهیمی زارع، قاسم (1398)"رابطه سبک رهبری مدیر مدرسه با دلبستگی شغلی معلمان تربیت بدنی استان چهارمحال و بختیاری" پایان نامه کارشناسی ارشد علوم تربیتی ، دانشگاه شهرکرد، دانشکده ادبیات و علوم انسانی.
[2] بلوچ ، امین ( 1399) "بررسی رابطه بین وجدان کاری و وفاداری سازمانی با بالندگی سازمانی مدیران مدارس شهرستان چابهار" پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندر جاسک، گروه مدیریت آموزشی.
[3] بهاری فر، علی، جواهری، مهدی، احمدی، علی ( 1395) "رابطة بین ارزشهای اخلاقی، عدالت سازمانی، وفاداری سازمانی، رفتار اخلاقی و رفتار شهروندی سازمانی در بین کارکنان حوزة ستادی دانشگاه پیام نور استان تهران "پژوهشهاي مديريت منابع سازماني دور 1 ة ، شمار 1 ة ، بهار 1395.
[4] تقی پور، محمد و مرادی، پروانه و رستگار بزاستانی، فاطمه، 1394، بررسی رابطه سبک رهبری با تعهد سازمانی کارکنان، اولین کنفرانس بین المللی مهندسی صنایع، مدیریت و حسابداری، تهران.
[5] پناه، امین،1398،بررسی مولفه های وفاداری کارکنان به سازمان، دومین کنفرانس بین المللی پیشرفت در مدیریت، کسب و کار تجارت اقتصاد و امور مالی
[6] فقهی فرهمند ، ناصر (1392) " اولويت بندي سبک هاي مديريت براي ارتقاي عملکرد کارکنان سازمان هاي خدماتي (مطالعه موردي: سازمان هاي هاي خدماتي شهر تبريز)" مديريت بهره وري (فراسوي مديريت)،ۀ دوره 7 , شماره 27 ; از صفحه 91 تا صفحه 112 .
[7] گل پرور ، محسن، نادی ، محمدعلی ( 1394) "نقش میانجی وفاداری سازمانی در رابطه بین اخلاق کاری با رفتارهای انحرافی در محیط کار" اخلاق در علوم و فناوری بهار 1390 شماره 1
[8] مرادی ، امین ( 1399) "ارزیابی رابطه بین رهبری معنوی و وفاداری سازمانی" مطالعات کاربردی در علوم اجتماعی و جامعه شناسی » زمستان 1399، سال سوم - شماره 13 صفحه 65 تا 74 .
[9] Astuti ,a, Fitria ,h, Rohana (2020) “ The Influence of Leadership Styles and Work Motivation on Teacher’s Performance” Journal of Social Work and Science Education, Volume 1 (2) 2020, E-ISSN: 2723-6919.
[10] Ineson, Elizabeth M & Benke, Eszter & Laszlot Jozsef (2013). Employee Loyalty in Hungarian hotels. International Journal of hospitality management. N 32. Pp 31-39
[11] Lai Wan, hooi (2013). Employee Loyalty at the Workplace: The Impact of Japanese Style of Human Resource Management. International Journal of Applied HRM. Volume 3, issue 1, pp 1-17.
[12] Wiyoto,a, Wiyono,b, Rudijanto & Achmad )2020)” School Principal Leadership Style in Islamic Boarding Schools-Based Junior High School” Journal of Research in Business, Economics, and Education, Journal of Research in Business, Economics, and Education , Volume 2, Issue 6 available at http://e-journal.stie-kusumanegara.ac.id.
[13] Yee, w.y Rachel , Yeng, cl Andy & Cheng t.c, Edwin (2010). An Empirical study of employee loyalty, service quality and firm performance in the service industry. International journal production economics. N 124. pp109-120.
-
کلمات کلیدی به فارسی :
وفاداری سازمانی، سبک مدیریت، رابطه مداری، وظیفه مداری.
-
چکیده مقاله به انگلیسی :
Loyalty makes employees responsible for the goals of the organization and leads them to perform their duties well in the organization and feel close and solidarity with the organization and stay in the organization. The purpose of this study was to compare the organizational loyalty of teachers based on the leadership style of school principals in Khodaafarin Education District. The research method is survey. The statistical population of the present study is all teachers in Khodaafarin education area with 520 people. Using Morgan table, 213 people were selected by relative stratified random sampling according to the section. To study the variables, Lutans Management Management Questionnaire and Organizational Loyalty Questionnaire were used. Cronbach's alpha coefficient was used to assess the validity of the questionnaires from the professors' point of view and Cronbach's alpha coefficient was used to assess the reliability of the questionnaires. The reliability coefficient of the questionnaires was above 0.7. Findings showed that: Teachers' organizational loyalty has been different based on the leadership style of school principals in Khodaafarin Education District
-
کلمات کلیدی به انگلیسی :
Organizational Loyalty, Management Style, Relationship Circuit, Duty Circuit
- صفحات : 12-20
-
دانلود فایل