-
آرشیو :
نسخه تابستان 1397- جلد اول
-
موضوع :
موضوعی تعریف نشده!
-
نویسنده/گان :
روح اله محمدی، سعید طیبی، فانوس کاویانی
-
چکیده :
ازنظر بزه دیده شناسی نخستین (علمی)، بعضی از افراد یا آماجها جذابیت و کشش ویژهای برای بزهکاران ایجاد میکنند که در جرمشناسی از آنها بهعنوان بزه دیدگان بالقوه یاد میشود. بدینسان، بزه دیده همواره یکی از عناصر مناسب وضعیتهای پیش جنایی است. رفتار و گفتار تحریککننده و اغواء کننده و بیاحتیاطیهای زنان ممکن است زمینه مناسبی را برای ارتکاب جرائم جنسی علیه آنان فراهم آور د.امروزه جرم و ترس از جرم بهعنوان یک نگرانی فراگیر در تمام جوامع تبدیلشده است. سیاستهای دستگاه عدالت کیفری در مبارزه با جرم نیز با شکست روبرو شده است. این مسئله خود موجب اهمیت سیاستهای غیر کیفری در امر پیشگیری از جرم شده است. از سوی دیگر در اکثر سیاستهای غیر کیفری نیز، مرتکب موضوع همه تحقیقات و سیاستهای پیشنهادی برای پیشگیری از وقوع جرم بوده، تا مشخص گردد یک شخصیت مجرمانه چگونه تشکیل میگردد و به چه طریقی میتوان آن را مهار یا درمان کرد. با به وجود آمدن دانش بزه دیده شناسی و نظریات جدید و علمی، تحولی عظیم در عرصه مطالعات جرمشناسی به وجود آمد. برمبنای این نظریهها معمولاً برای ارتکاب جرم یک سلسله شرایط و امکانات را خود بزه دیده در اختیار بزهکار قرار میدهد که این روند فرصتهای ارتکاب جرم را فراهم میکند. چکیده
به نظر می رسد امروزه مشکلات زیست محیطی،شهروندان، سازمان ها وموسسات سرتاسر جهان رابیشتر از سی سال نگران کرده است.1از نخستین سالهای دهه 80بازاریابی بر اساس ملاحظات اجتماعی و محیطی شهرت زیادی یافته است.عباراتی از قبیل "دهه ی محیط زیست"یا "دهه ی زمین" به دهه ی 1990 پیوند خورده است.2در طول این دهه توجه به مسائل زیست محیطی و اجتماعی در تصمیمات خرید مصرف کنندگان اهمیت ویژه ای پیدا کرده است.3به علاوه امروزه حفاظت از محیط زیست وظیفه ی حیاتی مدیریت است که به عنوان ابزاری در ایجاد تصویر ذهنی مثبت از شرکت و عضوی مهم برای موفقیت یک سازمان تجاری درک شده است.مسولیت پذیری در برابر مسائل زیست محیطی نه تنها به سازمان ها کمک می کند تا در عرصه رقابت باقی مانده وسهم بازار خود را افزایش دهند، بلکه شواهدی وجود دارد که افزایش وفاداری مصرف کننده را نیز نشان دهد.بنابراین هدف این پژوهش بررسی تاثیر آمیخته بازاریابی سبز ومدیریت زنجیره تامین سبز بر موفقیت بازار می باشد.متغییر وابسته در این پژوهش موفقیت بازار می باشد که به وسیله ی متغییر میانجی به بررسی تاثیر آمیخته بازاریابی سبز بر موفقیت بازار پرداخته می شود.این پژوهش از جهت جمع آوری داده ها از نوع توصیفی(همبستگی-پیمایشی) می باشد و جامعه پژوهش شامل شرکت های تولیدی فعال در استان کرمانشاه می باشد که با روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای ساده حجم نمونه 197نفر تعیین گردید.این پژوهش به روش توصیفی-استنباطی انجام گرفته است.برای گردآوری داده ها از منابع کتابخانه ای و همچنین یک پرسشنامه 40سوالی استفاده شده است. برای تجزیه وتحلیل داده ها از نرم افزار Amos وspss وآزمون های آماری مربوطه استفاده شده است. و تمامی فرضیه های تحقیق مورد تایید قرار گرفتند.
-
کلید واژه :
واژگان کلیدی:آمیخته بازاریابی سبز،مدیریت زنجیره تامین سبز،موفقیت بازار،شرکت های تولیدی فعال در استان کرمانشاه
-
Title :
The effect of green marketing mix and green supply chain management market success
- صفحات : 119-128
-
دانلود فایل
( 703 KB )