-
آرشیو :
نسخه بهار 1397- جلد چهارم
-
موضوع :
موضوعی تعریف نشده!
-
نویسنده/گان :
صغری رادان، مهناز فرجی اوچ حصار
-
کلید واژه :
اخلاق حرفه ای؛ سلامت سازمان؛ ساختار سازمان
-
Title :
Investigating the Impact of Professional Ethics on Organizational Health Considering the Mediating Variables of Organizational Structure
-
Abstract :
The purpose of this study was to investigate the impact of professional ethics on organizational health by mediating organizational structure among employees of Isfahan University of Technology.
This study is a descriptive survey based on the purpose of the study and based on the data collection method.
The statistical population of the study consisted of all the staff members of the student department of Isfahan University of Technology, The tools used to collect the information are questionnaires.
Health Questionnaire of Leiden et al variables and system performance evaluation and reward and recognize book-Moqimi competition were used.
Data analysis was performed using confirmatory factor analysis and structural equation modeling and correlating variables with PLS and SPSS software.
The results show that out of the three dimensions of professional ethics in the organization: performance appraisal and reward system are more important than the competition dimension in the health of the organization and finally the mediator variable of formalism has no significant effect on enhancing the health of the organization.
-
مراجع :
• فرامرز قراملکی،احد، اخلاق حرفه ای ،تهران: نشرمجنون،1396
• کلر،اسکات.فراتر از عملکرد،تهران،آریانا قلم ،1393
• دونالدسی .منزل،ترجمه دکتر سید علی اکبری و....،مدیریت اخلاق حرفه ای برای مدیران سازمان های دولتی وخصوصی،نشر مهکامه،1388
• فرامرز قراملکی،احد،درآمدی بر اخلاق حرفه ای ،تهران: انتشارات سرآمد،1387
• جلوداری ممقانی،بهرام،تعالی سازمان،1384
• فرامرز قراملکی،احد و رستم فلاح ،موانع رشد اخلاق حرفه ای در سازمان ها ،تهران: بشری،1386
• صالحی، محمد ، " اخلاق حرفه ای درمدیریت"، مجموعه مقالات همایش حسابداری و مدیریت، دبیرخانه همایش،دانشگاه آزاد اسلامی واحد نور.
• اسپینوزا ،باروخ. اخلاق،ترجمه دکتر محسن جهانگیری، تهران: مرکز نشر دانشگاهی،1369
• امیرکبیری، علی رضا و داروئیان ، " برداشت های اخلاق حرفه ای مدیران در کسب و کارهای کوچك ومتوسط"، فصلنامه اخلاق در علوم و فناوری، سال ششم شماره 31
• امیری، علی نقی. همتی، محمد و مبینی، مهدی ، " اخلاق حرفه ای، ضرورتی برای سازمان"، فصلنامه معرفت اخلاقی. سال اول، شماره 4
• بیك زاده، جعفر. صادقی، محمد و کاظمی، روح الله ، "اخلاق حرفه ای ضرورت اجتناب ناپذیر سازمان های امروزی"، نشریه عصر مدیریت
• رضائیان فردویی، صدیقه. قاضی نوری، سید سپه "مدل یابی نقش اخلاق در موفقیت سیستم های مدیریت دانش".14 فصلنامه سیاست علم و فناوری، شماره 2
• امیری، علی نقی. همتی، محمد و مبینی، مهدی ، " اخلاق حرفه ای ضرورتی برای سازمان"، نشریه معرفت اخلاقی،.141و-142 شماره 34
• قربانی، مهدی ، " معیارهای رفتاری در مدیریت اسلامی"، چاپ دوم، تهران 3 انتشارات قاف، ص 86
• قراملکی، فرامرزاحد ، "سازمان های الخاقی در کسب و کار"، چاپ اول. تهران 3 انتشارات مجنون.
• معصومی، مریم ، "اخلاق حرفه ای"، تهران نشر3 دانشگاه جامع علمی کاربردی. اعتماد، خالد. رحیمی زاده، هیوا و زندی، صباح ، " اخلاق حرفه ای و نهادینه کردن آن در سازمان"، همایش ملی مدیریت، دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج.
• احمدی، کیومرث، مدیریت منابع انسانی پیشرفته .حیدری، کاظم. زارعی، کمال ، " سازمان و اخلاق حرفه ای، نشریه اصلاح و تربیت"،
• باقری، حسین. صالحی، محمد و حاجی زاده، محمد ، " اخلاق حرفه ای در مدیریت"، فصلنامه پژوهشی اخلاق، شماره 31
• تولایی، روح الله ، " عوامل تأثیرگذار بر رفتار اخلاقی کارکنان در سازمان"، دوماهنامه توسعه انسانی پلیس، سال ششم،. شماره 20
• عباس پور، عباس ، " مدیریت منابع انسانی پیشرفته"، رویکردها، فرایندها و کارکردها، تهران انتشارات سمت.26 . قراملکی، فرامرز ، " درآمدی بر اخلاق حرفه ای"، تهران، انتشارات سرآمد.
1. Yukl G, Mahsud R, Hassan SH, Prussia GE. An Improved Measure of Ethical Leadership. Journal of Leadership & Organizational Studies 2013
2. Pinder CC, Harlos KP. Employee Silence: Quiescence and Acquiescence as Responses to Perceived Injustice. Edited by Rowland KM, FerrisGR. New York: Research in personnel and HumanResources Management; 2011
3. Homayounfar SM. Excellence Initiative. Tehran: the preeminent publication; 2010. [Persian]
4. Siyadat SA, Esfahani AN, Allahyari S. Moral leadership in educational organizations (Persian).Cultural Engineering 2010; 5(45-46): 38-46.
5. Hassanzadeh H, Rashnavady Y. Business Excellence models from theory to practice. Tehran: Published by the City; 2008. [Persian]
6. Hoseinian S. Ethics in counseling. Tehran: KamalEducation; 2006. [Persian]
7. Brown ME, Trevino LK. Ethical leadership: Areview and future directions. The Leadership Quarterly2006.
8. Mousavi M, Arabshahi Kahrizi A. Relationship between ethics and organizational excellence. Journal ofEthics in Science and Technology 2004
9. Roman, s and Ruiz, S. (2005) «Relationship Outcomes of Perceived Ethical Sales Behavior: TheCustomer’s Perspective» Journal of Business Research, 58 (4), 439–445.
10. Gharamaleki F. Methodology of responsibility in theorganization. Thought Field 2004; 49-50: 225-236.
11. Gauzente C, Ranchhod A (2001) «Ethical Marketing forCompetitive Advantage on theInternet»AcademyofMarketing Science Review, 10, 1-7
- صفحات : 110-117
-
دانلود فایل
( 582 KB )