-
آرشیو :
نسخه بهار 1397- جلد اول
-
موضوع :
موضوعی تعریف نشده!
-
نویسنده/گان :
عادل حسن زاده، حسين رحيمي راد
-
چکیده :
امروزه وسایل کمک آموزشی، اعم از ساده و پیچیده، به عنوان ابزاری برای ایجاد تسهیل در امر تدریس و یادگیری در نظامهای آموزشی بکار می روند. این وسایل از حیث اینکه تئوری و عمل را ترکیب کرده، باعث ماندگاری یادگیری ،تثبیت یافته ها و تنوع بخشی در کلاس درس می شوند، حائز اهمیت اند. با توجه به پیشرفت های علمی و تکنولوژی در عصر حاضر، وسایل کمک آموزشی به عنوان یک رابط توانسته اند نقش خود را به خوبی ایفا کنند. بدیهی است اگر معلمان مهارت های لازم را برای کاربرد این وسایل را داشته باشد اثربخشی آن بهتر خواهد بود. پژوهش حاضر با هدف شناخت عوامل موثر در استفاده معلمان از وسایل کمک آموزشی، دلایل استفاده نکردن معلمان از وسایل کمک آموزشی، چگونگی ارتباط وسایل کمک آموزشی با محتوای کتاب و نیز ارائه راهبردهایی به منظور استفاده بهتر از وسایل کمک آموزشی در تدریس معلمان دوره ابتدایی منطقه مهربان انجام کرفته است. روش انجام این تحقیق توصیفی پیمایشی، و جامعه آماري کلیه معلمان دوره ابتدایی (162 نفر) که داراي سابقه تدریس بیش از دو سال داشته اند را، شامل می شده است. از کل جامعه آماري به روش نمونه گیري تصادفی ساده، نمونه اي به تعداد 113 نفر طبق جدول نمونه گیري مورگان انتخاب گردید، و داده هاي مورد نیاز با استفاده از پرسشنامه محقق ساخته جمع آوري گردید و در تجزیه و تحلیل داده ها از آمار توصیفی و استنباطی استفاده شد. نتایج تحلیل داده هاي تحقیق حاکی از آن بود که متنوع بودن و در اختیار داشتن وسایل کمک آموزشی، نبود وسایل مجهز، سادگی و دردسترس بودن وسایل کمک آموزشی و عینیت بخشیدن به محتوای کتاب و تسهیل یادگیری به عنوان مهمترین عامل در هریک سوالات تحقیق می باشد. N;
-
کلید واژه :
N;
-
Title :
Assessing the Role of a guiding Teacher in Selected Schools in Tehran
-
Abstract :
N;
-
مراجع :
N;
- صفحات : 70-84
-
دانلود فایل
( 917 KB )