-
آرشیو :
نسخه زمستان 1396- جلد سوم
-
موضوع :
موضوعی تعریف نشده!
-
نویسنده/گان :
لیلا تقی زاده، نوشین نرمایون
-
کلید واژه :
مدیریت دانش، عملکرد سازمان، منابع انسانی استراتژیک
-
Title :
Investigating the role of knowledge management on organizational performance with the mediating effect of strategic human resource operations Case study: Bank Melli branches in Ardabil
-
مراجع :
1) احسان نجار، (1391) ، " بررسی رابطه بین مدیریت دانش و عملکرد سازمانی کارکنان ستادی بانک ملت" غیر دولتی - دانشگاه آزاد اسلامی - دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی - دانشکده مدیریت و حسابداری.
2) آرزو فرج زاده(1392) ، «رابطه بین استراتژی مدیریت دانش (اشتراک دانش) و نوآوری با عملکرد بانکهای صادرات گیلان» دولتی - دانشگاه پیام نور (وزارت علوم، تحقیقات، و فناوری) - مرکز پیام نور تهران - دانشکده علوم انسانی.
3) امین افشار، (1391) ،" بررسی نقش واسط مدیریت کیفیت جامع (TQM) در تأثیر مدیریت دانش (KM) بر عملکرد سازمانها (مورد مطالعه: شرکتهای مستقر در پارک علم و فناوری خراسان) دولتی - وزارت علوم، تحقیقات، و فناوری - دانشگاه فردوسی مشهد - دانشکده علوم اقتصادی.
4) محقر، علی و کریمی دستجردی، داوود و معین نجف آبادی، فاطمه و بیاضی، علی(1387)،"بررسی تاثیر متغیرهای وضعیتی بر فعالیتهای مدیریت کیفیت و عملکرد سازمانهای سرآمد ایرانی با اقتباس از کاپلان و نورتون"، نشریه مدیریت صنعتی، دوره اول، شماره اول، صص 138-125
5) محمد هادی منصوری، (1393)،" رابطه مدیریت دانش مشتری (CKM) بر بهبود عملکرد سازمان در بین مدیران و کارشناسان بانک مهر اقتصاد استان مازندران" اولین کنفرانس بین المللی اقتصاد، مدیریت، حسابداری و علوم اجتماعی . شرکت کارآفرینان دانشگاهی منطقه آزاد انزلی
6) مقیمی، سید محمد و رمضان، مجید،(1392)، پژوهشنامه مدیریت، جلد 10، "مدیریت دانش و فناوری اطلاعات، تهران، ترمه.
7) منا رضوانی،(1389)، "بررسی تاثیر مدیریت دانش بر عملکرد مرکز آموزش جهاد کشاورزی استان اصفهان" دولتی - دانشگاه پیام نور (وزارت علوم، تحقیقات، و فناوری) - مرکز پیام نور تهران - پژوهشکده علوم اجتماعی و اقتصادی.
8) نوناکا، ایکوجیر و دهیرو تاکاتاکوچی؛ (1385) شرکتهای دانش آفرین: چگونه شرکتهای دانش آفرین نوآوری رامحقق میسازند؟، ترجمه علی عطارفر، جبار اسلامی، آناهیتا کاوه و سعیدآنالویی. قم:سماء قلم.
1. Afiouni, F. (2007). Human resource management and knowledge management: Aroad map toward improving organizational performance. Journal of AmericanAcademy of Business, 11(2), 124–130.
2. Aragón-Sánchez, A., Barba-Aragón, I., & Sanz-Valle, R. (2003). Effects of training onbusiness results. International Journal of Human Resource Management, 14(6),956–980.
3. Barney, J. (1991). Firm resources and sustained competitive advantage. Journal ofManagement, 17(1), 99–120.
4. Chen, C. J., & Huang, J. W. (2009). Strategic human resource practices and innovationperformance – The mediating role of knowledge management capacity. Journalof Business Research, 62, 104–114.
5. Chen,M.H &Chang,Y.Ch&Hung,Sh.Ch.(2008).Social capital and creativity in R&D project team. R&D Management,1(38),21-34.
6. Huang jih-jeng. The evolutionary perspective of knowledge creation- a mathematical representation, knowledge-based system, 22, (2009), pp.430-438
7. Jackson, S. E., Schuler, R. S., & Jiang, K. (2014). An aspirational framework for strategichuman resource management. Academy of Management Annals, 8, 1–
8. .Jiang, K., Takeuchi, R., & Lepak, D. P. (2013). Where do we go from here? New per-spectives on the black box in strategic human resource management research.Journal of Management Studies, 50(8), 1448–1480.
9. Liao, Y.-S. (2011). The effect of human resource management control systems on therelationship between knowledge management strategy and firm performance.International Journal of Manpower, 32(5/6), 494–511.López-Nicolás, C., & Mero˜no-Cerdán, A. (2011). Strategic knowledge management,innovation and performance. International Journal of Information Management,31, 502–509.
10. Nonaka ikujiro. A dynamic theory of organization knowledge creation. Organization science, 5 (1),(1994), pp.14-37
11. Nonaka, I. and Takeuchi, H. (1995). The Knowledge-creating Company: How Japanese CompaniesCreate the Dynamics of Innovation, Oxford University Press, New York, NY.
12. Sanchez-Marin, G., & Baixauli-Soler, J. S. (2015). TMT pay dispersion and firm perfor-mance: The moderating role of organizational governance effectiveness. Journalof Management & Organization, 21(4), 436–459.
13. Shih, H. A., & Chiang, Y. H. (2005). Strategy alignment between HRM, KM, and cor-porate development. International Journal of Manpower, 26(6), 582–603.
14. Yang, J. (2010). The knowledge management strategy and its effect on firm per-formance: A contingency analysis. International Journal of Production Economics,125, 215–223.
- صفحات : 1-10
-
دانلود فایل
( 587 KB )