-
آرشیو :
نسخه زمستان 1396- جلد دوم
-
موضوع :
موضوعی تعریف نشده!
-
نویسنده/گان :
سیده فاطمه معافی، آرش نایب یزدی، علی کاشمری
-
کلید واژه :
رضایت مندی، خریداران خارجی، فروش، صادرکنندگان پسته تهران، تباین فرهنگی
-
Title :
Influential indicators in increasing the satisfaction of foreign buyers of Iranian products (Case study of pistachio exporters in Tehran)
-
Abstract :
In this paper, which is the result of a field study, the issue of influential indicators in increasing the satisfaction of foreign buyers of Iranian products was studied. After reviewing research related to the topic, a questionnaire with closed questions was designed to measure the effective indicators in increasing the satisfaction of foreign buyers of pistachio products. The present research method is descriptive and survey. The research site is in Tehran. The statistical population of the study is all managers and experts of pistachio exporting companies in Tehran. 20 questionnaires were collected using the available sampling method. Data were analyzed using Spss statistical software and descriptive statistics such as mean and standard deviation and t-test were used. The research findings also indicate that there are indicators of cultural contrast, contextual recognition, goal adjustment, dependence, trust, social orientation, flexibility, contradiction and ultimately conflict in negotiations with foreign buyers. The goal adjustment index has the highest and the social incidence rate has the lowest averages among other indicators.
-
مراجع :
ابراهیمی صدرآبادی مهناز ، میرمهدی سیداصفهانی، محسن اکبرپورشیرازی(1397)، ارائه مدلی جهت شناسایی عوامل موثر بر رضایت مشتری از خدمات پس از فروش، مجله اندیشه آماد، پیاپی ۶۴، صص ۷۳ -۸۸.
پاکدامن رضا (1390)، فرایند مذاکره و تحقیق معاملات بینالمللی (پیش نیازها، هدایت مذاکرات و پیگیری توافقات)، شرکت چاپ و نشر بازرگانی.
حاجیان جواد(1395)، شناسایی عوامل موفقیت آمیز در فر ایند مذاکره تجاری بین تجار کشور های ایران و روسیه(مطالعه موردی : تجار فعال در استان مازندران)، پایان نامه ارشناسی ارشد رشته مدیریت بازرگانی گرایش بازرگانی بین الملل، موسسه آموزش عالی راه دانش.
دهقانی سامانی نسترن، زمانی مقدم افسانه (1392) ارائه مدل و شاخصی اولیه به منظور شناسایی و سنجش عوامل موثر بر رضایت و وفاداری مشتری در صنعت خودرو،تحقیقات بازاریابی نوین، دوره 3، شماره 4،ص 155-168.
رنجبريان بهرام, زاهدي سيدمحمد(1386) بررسي اثرات تکرار سفر به اصفهان بر ميزان رضايت گردشگران خارجي، جغرافيا و توسعه ناحيه اي، دوره 5 , شماره 9، ص65-78.
کاووسی، مریم(1392) شناسایی و رتبه بندی عوامل موفقیت در فرایندمذاکره تجاری با چین، پایان نامه دوره کارشناسی ارشد در رشته مدیریت بازرگانی، دانشگاه مازندران.
محمدي حسين, بهرامي نسب مهسا(1392) ارزيابي عوامل موثر بر عرضه و تقاضاي صادرات پسته ايران (رهيافت خود توضيح برداري VAR))، اقتصاد كشاورزي (اقتصاد و كشاورزي)، دوره7،شماره4، ص23-42.
Bozorgi, M. M. (2007). " Measuring Service Quality in the Airline Using Servequal Model ", Master Thesis, Lulea University of Technology.
Brady, M. (2001). Customer Oriention: Efefect on customer service perceptions and outcome behaviour. Journal of Service Research, Vol 3, pp. 241-259.
Caputo, A., Ayoko, O. B., Amoo, N., & Menke, C. (2019). The relationship between cultural values, cultural intelligence and negotiation styles. Journal of Business Research, 99, 23-36.
Cohen, S. (2002). Negotiating skills for managers: McGraw Hill Professional.
Kardaras Dimitris K., Karakostas Bill, Mamakou Xenia J. (2013), “Content presentation personalisation and media adaptation in tourism websites using Fuzzy Delphi Method and Fuzzy Cognitive Maps”. Expert Systems with Applications, 40, Pp2331–2342.
Oliver, R. L. (1997). Satisfaction: A Behavioral Perspective on the Consume ", Irwin, Mc Graw – Hill Company.
Wilken, R., Jacob, F., & Prime, N. (2013). The ambiguous role of cultural moderators in intercultural business negotiations. International Business Review, (22) 4, 736-753.
Wu, L. (2011). “Satisfaction, inertia, and customer loyalty in the varying levels of the zone of
tolerance and alternative attractiveness”, Journal of Services Marketing, 25 (5), pp. 310-322.
- صفحات : 17-27
-
دانلود فایل
( 704 KB )