-
آرشیو :
نسخه تابستان 1396 - جلد اول
-
موضوع :
موضوعی تعریف نشده!
-
نویسنده/گان :
بابک محسنی
-
کلید واژه :
اعتماد، خیرخواهی، اعتبار، رضایت، وفاداری
-
Title :
Investigating the Relationship between Different Dimensions of Trust on Loyalty by Considering the Mediating Role of Beneficiary and Creditor in Service Companies
-
Abstract :
The aim of this study was to determine the relationship of trust on customer loyalty in service companies.
The aim of this research in terms of causal and functional. The sample included 351 people from future
insurance customers protect producers who have been selected for sampling. To collect data from the
questionnaire and the analysis of data, structural equation modeling with LISREL software used has been
conducted. The results of this analysis show that the propensity to trust and consent of both the goodwill
and reputation (of trust), impact. The results show the relationship of benevolence on customer loyalty is
more than the credit.
-
مراجع :
ا لهی، ش و بهمن حیدری،1384، "مدیریت ارتباط با مشتری"، شرکت چاپ و نشر بازرگانی وابسته به مؤسسه مطالعات و پژوهش های بازرگانی، چاپ اول.
پناهی، ب، 1387، "اعتماد و اعتماد سازی در سازمان"، پیک نور، شماره چهارم، سال هفتم،103-88.3. تاج زاده نمین ابوالفضل، سمیرا اله یاری، آیدین تاج زاده نمین،1389، "بررسی وفاداری مشتریان"، سایت جهاد دانشگاهی.
حسینی ،م.ح و مصطفی احمدی نژاد، 1387، "بررسی تأثیر رضایتمندی مشتری، اعتماد مشتری به نام تجاری و ارزش ویژه نام تجاری در وفاداری رفتاری و نگرشی مشتری"، بررسی های بازرگانی، شماره 33، 51-42.
حقیقی ک.م، مسعود اکبری و نوشین لالیان پور،1389، "عوامل مؤثر بر وفاداری بیمه گذاران"، فصل نامه صنعت بیمه، شماره 1، سال 25، 95-75.
حقیقی محمد، محمد محمودی میمند، علی شایان، فائزه وزیر مقدم،1391، "طراحی مدل برای ارزیابی تأثیر نام تجاری بر وفاداری مشتریان شرکت های هواپیمایی"، بانک مقالات بازاریابی.
حمیدی زاده ،م.ر، عباس علی حاجی كريمی، محمدعلی بابايی زگليكی، سيد محمد طباطبايی نسب،1388، "طراحی و تبیین مدل فرآیندی وفاداری مشتریان؛ مورد پژوهی: بانک های خصوصی"، نشریه کاوش های مدیریت بازرگانی، شماره دوم، سال اول،170-133.
Chughtai Aamir Ali, Finian Buckley,2011,” Work engagement antecedents, the mediating role of learning goal orientation and job performance”, Career Development International, Vol. 16, No. 7,pp. 684-705.
Deng Zhaohua, Yaobin Lua, Kwok Kee Weib, Jinlong Zhanga,2010, ” Understanding customer satisfaction and loyalty: An empirical study of mobile instant messages in China”, International Journal of Information Management 30 289–300.
Guenzi Paolo, Michael D. Johnson, Sandro Castaldo,(2009), “A comprehensive model of customer trust in two retail stores, Journal of Service Management”, Vol. 20 No. 3, 2009 pp. 290-316
Kantsperger Roland, Werner H. Kunz,2010, “Consumer trust in service companies: a multiple mediating analysis”, Managing Service Quality Vol. 20 No. 1, 2010 pp. 4-25
- صفحات : 102-115
-
دانلود فایل
( 620 KB )