-
آرشیو :
نسخه تابستان 1397- جلد اول
-
موضوع :
موضوعی تعریف نشده!
-
نویسنده/گان :
زینب علمدار، رضا اکبریان
-
چکیده :
امروزه، گسترش بازارها، تنوع محصولات و افزایش شرکتهای تولیدی، فضای رقابتی را در بازار پدید آورده و در نتیجه شرکتها ناچار به استفاده از راهبردهایی هستند که سودآوری و ماندگاری بیشتر آنها را در بازار به همراه دارد. در این میان، توجه بیش از اندازه به بقای شرکت و سودآوری آن، موجب انحراف مدیران از یک اصل اساسی یعنی اخلاق در فعالیتهای بازاریابی میگردد. اهمیت این امر به طور خاص در جوامع اسلامی چشمگیر است. این پژوهش درصدد است ارزشهای اسلامی ناظر بر تصمیمات آمیخته بازاریابی که هسته اصلی علم بازاریابی را تشکیل میدهد را مورد بحث و بررسی قرار دهد. پژوهش حاضر با رویکرد کیفی و با استفاده از روش تحلیل محتوی انجام شده است. بنابراین، نتیجهای که در پایان فرایند مطالعاتی و تحقیقاتی به دست خواهد آمد ارائه اصول اخلاقی بر اساس مبانی و ارزشهای اسلامی خواهد بود. تحقیق حاضر سعی دارد نقش علوم انسانی را در توسعه سیاسی جمهوری اسلامی ایران مورد بررسی قرار دهد. در این راستا، سوال اصلی این گونه مطرح شده است که علوم انسانی چه تاثیر بر توسعه سیاسی جمهوری اسلامی ایران داشته است؟ در پاسخ مقدماتی این فرضیه مطرح شده است که وجود عوامل و متغیرهای منفی تاثیرگذار در بعد آموزشی، پژوهشی و ... باعث شده است تا علوم انسانی تاثیر چندانی در توسعه سیاسی جمهوری اسلامی ایران نداشته باشد. روش تحقیق حاضر نیز مبتنی بر روش توصیفی – تحلیلی خواهد بود. به طور کلی، عواملی همچون خلط اسلاميسازي و بوميسازي، ناكارآمدي علوم انساني صادراتي غرب، فقدان روششناسي مناسب علوم انساني اسلامي، نقش کم رنگ پژوهش در علوم انسانی، محدودسازي روش تحقيق در علوم انساني به روش تجربي، چالش های نهادی و مشکلات آموزشی علوم انسانی باعث شده است تا نقش و تاثیر گذاری علوم انسانی بر روند توسعه سیاسی در جمهوری اسلامی ایران با موانع و محدودیت های بسیاری مواجه شود.
-
کلید واژه :
علوم انسانی، توسعه سیاسی، آموزش، پژوهش، اسلامی
-
Title :
The role of humanities in the political development of the Islamic Republic of Iran
- صفحات : 106-118
-
دانلود فایل
( 682 KB )