-
آرشیو :
نسخه تابستان 1397- جلد اول
-
موضوع :
موضوعی تعریف نشده!
-
نویسنده/گان :
حمید مسیب زاده، محمدرضا رخیده
-
چکیده :
هدف اصلی در تحقیقی حاضر، بررسی تاثیر راهکارهای عملیاتی برای ارتقاء تمکین مالیاتی در نظام مالیات بر ارزشی افزوده در سازمان امور مالیاتی استان ایلام می باشد. این پژوهشی پیمایشی و از نوع کاربردی است. آماری تحقیق حاضر را 100 نفر مدیران، کارشناسان ارشد و کارشناسان سازمان امور مالیاتی استان ایلام تشکیل می دهند. که از طریق جدول مورگان به دست آمده و روش نمونه گیری به صورت تصادفی ساده است. دادههای گردآوری شده پس از كدگذاری وارد نرم افزارهای اس پـي اس، مورد آزمون قـرار گرفتـه اسـت. نتـایج آزمـون كـالموگروف و اسـميرنوف، تصـادفي بـودن انتخاب اعضاء را مورد تأیيد قرار داد، همچنين آزمون آلفای كرونباخ ميزان پایایي ابزار گردآوری داده تحقيـق را با ضریب پایایي %24مورد تأیيد قرار داد. در این مقاله به بررسی پایایی پرسشنامه با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ اختصاص دارد. و در همه مؤلفه ها میزان ضریب آلفای کرونباخ بیشتر از 0.700 است و بنابراین پرسشنامه از پایایی بسیار خوبی برخوردار است. یافته ها نشان میدهد که: میتوان گفت که راهکارهای عملیاتی بر ارتقاء تمکین مالیاتی تاثر گذار است. که بیشترین تاثیرگذاری راهکارههای عملیاتی را عوامل فرهنگی و اجتماعی تشکیل می دهد. نتایج حاصل از این تحقیق موضوع راهکارهای عملیاتی که بر ارتقای تمکین مالیاتی مودیان تاثیر گذار توجه به آن و همچنین نحوه پرداختن به آن در اداره امور مالیاتی امروزي امري بایسته و شایسته تلقی می نماید. هدف کلی پژوهش حاضر تعیین تاثیر کیفیت درک شده بر قصد خرید مجدد مشتریان با نقش واسطه ارزش درک شده در فروشگاههای زنجیره ای رفاه آذربایجان شرقی می¬باشد که از تعداد نامحدود جامعه آماری، 340 نمونه آماری مشخص گردید. برای جمع¬آوری اطلاعات از نمونه آماری و به منظور آزمون فرضیه های تنظیم شده این تحقیق برای ارزش ادراک شده مشتریان از تحقیق رینتاماکی و همکاران با 3 مولفه و 19 گویه و برای کیفیت درک شده مشتریان بر اساس مدل سویونگ کیم با 4 مولفه و 15 گویه و برای قصد خرید مجدد از مدل دیالو با 4 گویه استفاده شده است . ضرايب آلفاي کرونباخ این تحقیق براي پرسش نامه فوق به ترتیب 881/0 و 865/0 و 790/0 بدست آمد. فرضیه¬های تحقیق با استفاده از نرم افزار SPSS و smart pls مورد آزمون قرار گرفت. نتایج بدست آمده حاکی از آن است که کیفیت درک شده بر قصد خرید مجدد و همچنین بر ارزش درک شده در فروشگاههای زنجیره ای رفاه آذربایجان شرقی تاثیر مثبت دارد و ارزش درک شده بر قصد خرید مجدد در فروشگاههای زنجیره¬ای رفاه آذربایجان شرقی تاثیر داشته و ارزش درک شده (به عنوان متغیر واسطه) تاثیر مثبت کیفیت درک شده بر قصد خرید مجدد در فروشگاههای زنجیره ای رفاه آذربایجان شرقی را واسطه می¬کند.
-
کلید واژه :
کیفیت درک شده ، قصد خرید مجدد، ارزش درک شده، فروشگاههای زنجیره ای رفاه آذربایجان شرقی .
-
Title :
The effect of perceived quality on customers' intention to repurchase with the mediating role of perceived value (Case study: Customers of East Azarbaijan welfare chain stores)
- صفحات : 76-88
-
دانلود فایل
( 751 KB )