-
آرشیو :
نسخه تابستان 1396 - جلد دوم
-
موضوع :
موضوعی تعریف نشده!
-
نویسنده/گان :
محسن امیری دهکردی، طیبه شریفی، محمد قاسمی پیربلوطی
-
کلید واژه :
اعتماد- تعهد-جهت گیری یادگیری- مدیریت
-
Title :
investigating The role of trust, commitment in management
-
Abstract :
This study examines the role of trust, commitment, and learning orientation in management. The type of research is descriptive in terms of purpose and implementation. The statistical community calls it the "Gilan Large Water Treatment Plant" of 100 people in 1398, which is simple and simple sampling of 79 people in front of the table. The theoretical model has 5 variables or hidden structure. These variables include: trust, commitment, learning orientation, logistics services and service innovation between independent indicators namely trust, commitment and learning orientation with indicators dependent on logistics service effectiveness in There is a positive and significant relationship between Gilan water treatment plant. The relationship between the two variables was investigated using Pearson correlation coefficient. The validity of the questionnaire was confirmed by research experts and Cronbach's alpha coefficient was used to estimate the reliability, which is above 0.7. Statistical analysis was performed using SPSS and AMOS software on questionnaire data and structural equation path analysis test on main and specific hypotheses of regression method in Amos software with confidence level of 0.99. Results were calculated. In short, identifying the needs of employees in the organization is the key to building their relationships and managing them. Therefore, the variables of trust, commitment and learning tendency not only increase the effectiveness of logistics services but also the role of the organization in performance. And can be boosted by either of them Even the simultaneous improvement of these variables together provided the right conditions for the organization to grow.
-
مراجع :
ارجمندیفر، فاطمه، (1378). بررسى رابطه بين ميزان بهکارگیری انواع قدرت توسط مديران مدارس ابتدايى دخترانه شهر تهران با جو سازمانى. پایاننامه كارشناسى ارشد، دانشگاه الزهراء.
الوانی، مهدی (1382). مدیریت عمومی. تهران: نشرنی.
امامي، مصطفي، جمالي الهام و اصفهاني محمدجواد (1392). بررسي رابطه بين اعتماد سازماني و خلاقيت سازماني. فصلنامه ابتكار و خلاقيت در علوم انساني، 3(3)، 23-44.
ايراننژاد پاريزي، مهدي (1381). مديريت رفتارسازماني. تهران: مؤسسه تحقيقات آموزش مديريت، چاپ سوم.
بینام، (1385). بررسی رابطه بین اثربخشی ارتباطات سازمانی و منابع قدرت مدیران ادارات هفتگانه آموزشو پرورش مشهد. پایاننامه کارشناسی ارشد. دانشگاه مشهد. قابلدسترسی در سایت:
http://www.jozve.org/
پرناک، بهروز، (1392). رابطه بین اعتماد سازمانی با نوآوری دبيران مقطع متوسطه شهرستان گیلان غرب در سال تحصیلی 91-92. پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشگاه بوعلی سینا همدان.
پورقاز، عبدالوهاب و محمدی، امین (1390). بررسي رابطه منابع قدرت مديران با ویژگیهای شخصيتي كارآفريني كاركنان. مجله پژوهشهای مديريت عمومي، 4(12)، 111-130.
ترابيان، سارا، (1385). بررسي رابطه بين منابع قدرت مورداستفاده مديران و جو سازماني در دبیرستانهای دولتي دخترانه شهر کرمان از ديدگاه دبيران، پایاننامه دوره كارشناسي ارشد دانشكده علوم تربيتي و روانشناسي دانشگاه شهيد بهشتي.
حقيقي، محمدعلي (1380). مديريت رفتار سازمان. تهران: نشر ترمه.
داودآبادی، محمد (1385). مديريت و ارتباطات سازماني. همايش ملی مديريت فناوری اطلاعات و ارتباطات، اصفهان، 24 و 25 اردیبهشت، قابلدسترس در سایت:
http://www.yahyaee.com/bank/2010/11/post-13.html.
دفت، ریچاردال (1392). تئوری و طراحی سازمان. (ترجمه: علی پارساییان و سید محمد اعرابی)، تهران: دفتر پژوهشهای فرهنگی، چاپ شانزدهم.
دیویس،کیت و نیواستورم، جان (1370): رفتار انسانی در کار. (ترجمه محمدعلی طوسی)، تهران: انتشارات مرکز آموزش مدیریت دولتی، چاپ اول.
صفری، شهربانو (1389). بررسي منابع قدرت مديران و رابطه آن با جو سازماني از ديدگاه دبيران مدارس. فصلنامه تازههای روانشناسي صنعتي/سازماني، 1(3)، 41-48.
غضنفری، احمد و مزروعی، حسین (1394). بررسی عوامل مؤثر بر اثربخشی ارتباطات سازمانی در یک سازمان دولتی. مدیریت فرهنگسازمانی، 31(2)، 589-599.
فرهنگي، علیاکبر (1378). ارتباطات سازماني. تهران: انتشارات موسسه خدمات فرهنگي رسا، جلد اول، چاپ سوم.
فخیمی، فرزاد (1379). سازمان و مدیریت تئوریها، وظایف و مسئولیتها. تهران: نشرهستان، چاپ اول.
محمدی، امین و پورقاز، عبدالوهاب (1392). رابطهي سبکهاي تفکر با منابع قدرت مديران مدارس. فصلنامه رهیافتی نو در مدیریت آموزشی، 4(15)، 117-138.
مقیمی، سید محمد و رمضان، مجید (1388). پژوهشنامه مدیریت. تهران: انتشارات ترمه.
مقیمی، سید محمد و رمضان، مجید (1390)، مدیریت رفتار سازمانی. تهران: انتشارات راهدان.
ملاحسيني، علی و كهنوجي، كبري (1386). بررسي منابع پنجگانه قدرت مديران با تعهد كاركنان در سازمانهاي دولتي شهرستان رفسنجان. مجله توسعه و سرمايه، 1(1)، 117-132.
نانچیان و همکاران (1379). پرسشنامه اثر بخشی ارتباطات سازمانی. قابل دسترسی در سایت:
http://defile.ir/market/tag/
نصر اصفهاني، علي (1383). چگونگي رفتار انضباطي با كاركنان در سازمان. فصلنامه مديريت توسعه، شماره 22، 21-31.
نظري، رسول؛ احساني، محمد؛ گنجويي، فريده اشرف و قاسمي، حميد (1391). اثرات مهارتهای ارتباطي و ارتباطات بين فردي بر اثربخشي سازماني مديران ورزشي ايران و ارائه الگو. مجله مطالعات مدیریت ورزشی، 4(16)، 157-173.
نوربخش، مهوش و محمدي، سردار (1382). بررسي رابطه سبكهاي رهبري با منابع قدرت در مديران دانشكدههاي تربیتبدنی كشور از ديدگاه اعضاي هیئتعلمی. نشريه حركت، 19، 109-124.
يوسفي، علیرضا، پورميري، منصوره و صفاري اناركي، عفت (1389). بررسي رابطه ميان اعتماد سازماني كاركنان پرستاري با ميزان رضايت شغلي ايشان در بیمارستانهای دانشگاه علوم پزشكي اصفهان. مجله ايراني آموزش در علوم پزشكي (ویژهنامه توسعه آموزش)، 10(5)، 586-592.
Cho, S. (2006). The Power of Public Relations in Media Relations: A National Survey of Health PR Practitioners. Availabel from;
https://www.researchgate.net/publication/239775155/.
Dunham, R. B., et al. (2002). Individual and organizational strategies for coping with organizational power. Academy of management, 21,811-24.
Ellonen, R., Blomqvist & Puumalainen, K. (2008). The role of trust in organizational innovativeness. European Journal of Innovation Management, 11, 160-181, Availabel from: http://www.emeraldinsight.com
Gill, M. J. (2009). The relative predictability of incivility on interpersonal and organizational trust, (thesis) Submitted to the Faculty of Purdue University.
Lamsa, A. M. & Pucetaite, R. (2009). Development of organizational trust among employees from a contextual perspective. Business Ethics, 15(2), 130-141.
Moorhead, G. & Griffin, R. W. (2007). Organizational Behavior. Alvani, S. M. & Memarzadh, G. H. Tehran: Morvarid, Eleventh Edition.
Oreg, S. (2003). Resistance to change power: Developing an individual difference measure. Journal of applied psychology, 3, 58-88.
Papastergiou, M. (2010). Enhancing Physical Education and Sport Science students’ self-efficacy and attitudes regarding Information and Communication Technologies through a computer literacy course. Journal homepage: www.elsevier.com/ locate/compedu. Computers & Education, 54(12), 298-308.
Perry, R. W. (2004). The relationship of affective organizational commitment with supervisory trust. Rev. Public Personal Admin, 24, 133-149.
Peters, Linda, & Karren. Ronald, J. (2009). An Examination of the Roles of Trust and Functional Diversity on Virtual Team Performance Ratings. Group & Organization Management, 34.(4), 479-504.
Ramo, H. (2010). Moments of Trust: temporal and spatial factors of trust in organizations. Journal of Management Psychology,19(8), 760-775.
Rousseau, D. Sitkin, S. Burt, R. & Camerer C. (1998). Not so different after all: Across-discipline view of trust. Academy of Management Review, 23, 393-404.
Sternberg, R. J. (1997). Thinking styles. New York Cambridge university press.
Wayne, k. Hoy & John Tarter, C. (2004). Organizational justice in schools: no justice without trust. International journal of Educational Management,18(4), 250-259.
Yang, Jen-te. (2007). the impact of knowledge sharing on organizational learning and effectiveness. Journal of Knowledge Management, 11(2), 83-90.
- صفحات : 64-72
-
دانلود فایل
( 619 KB )